استفاده از تور مجازی در مشاوره املاک
در این مقاله روش های جدید مشاوره املاک در کشور را شرح می دهیم
همیشه بازدید و یافتن ملک مورد نظر ( کلگی ، ویلایی ، آپارتمان ، تجاری و مسکونی و سوئیت و غیره ) کاری اذیت کننده و سخت و طاقت فرسا بوده و کاربران را به سختی می اندازد و برای همین شرکت هایی به فکر ارائه روش هایی برای سهولت در این کار شده اند و اخیرا شاهد پیشرفت هایی در این حوزه بوده ایم که دیده می شود که روش ها و راه حل هایی هم برای آن ارائه شده است که برای مشاورین املاک می تواند مفید و جالب باشد.که در این مقاله به این روش ها می پردازیم.
جهت خرید آپارتمان و ملک و زمین و خانه و یا خانه ویلایی و خانه کلنگی در کشور و مثلا در شهر گرگان از استان گلستان از روش های جدیدی برای ارائه خدمات الکترونیکی و حذف مراجعه حضوری ارائه شده است . مثلا سایت ملکاو در شهر گرگان با تصویر برداری 360 درجه از املاکی که برای رهن و اجاره و فروش گذاشته شده است تور مجازی رایگان برای مشتریان خود فراهم می کند و مشتریان می توانند بدون مراجه حضوری به ملک مورد نظر خود را مشاهده نمایند و با بیشترین سرعت به بهترین نتیجه مورد نظر خود برسند. شرکت ملکاو توانسته است که با فراهم نمودن تیم حرفه ای از کارشناسان به درخواست کاربران برای تصویر برداری یک تیم حرفه ای را اعزام نموده و با پردازش های تصاویر تهیه شده تورمجازی برای آپارتمان و یا ملک و خانه گلنگی یا ویلایی که برای رهن و اجاره و یا فروش گذاشته شده است تهیه نماید و بصورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار دهد تمامی این خدمات بصورت رایگان می باشد .
باید توجه داشت که استفاده از این گونه امکانات بهترین راه جهت حذف مراجعه حضوری و کاهش زمان جستجو و انتخاب منزل ویا مغازه به عنوان فضای تجاری می باشد . در این صورت دیگر نیازی نیست که متقاضی برای یافتن منزل (آپارتمان ) تعداد زیادی منزل یا آپارتمان مراجعه نماید و متحمل صرف هزینه و زمان زیادی شود . در این صورت با استفاده از تور مجازی می تواند در ابتدا در خیل عظیم پیشنهادات ابتدا از آنها بصورت مجازی دیدن نماید که این سفر مجازی یا همان تور مجازی تا حدود 80 درصد دید از محل به مشتری می دهد و او می تواند با از بین تمام موارد تنها مواردی که بیشتر به خواسته خود نزدیک می باشد را انتخاب نماید و برای آنها برنامه ریزی نماید و تنها برای دیدن همان موارد با مالک قرار تنظیم نماید و با این کار در وقت و هزینه خود بشدت صرفه جویی نماید.
بنظر می رسد که این روش ها آینده مشاوره املاک باشد و در اینده تمام کارکنان انتظار داشته باشند که مشاورین املاک تور مجازی املاکی که در اختیار دارند را به مشتریان نشان دهند و بعد از اینکه مشتری دید خوبی از ملک پیدا کرد آنگاه در صورت نیاز به مراجعه حضوری روی آورند.
سوالی که در اینجا مطرح می باشد و نیاز به بررسی دارد این است که این شرکت ها تا چه اندازه می توانند موفق باشند و باید دید که استقبال کارکنان از این گونه پروژه ها به چه صورت می باشد و لختی استفاده از تکنولوژی می تواند این شرکت ها را به زحمت بیندازد یا خیر ؟